Adverteren met Google Ads: de moeite waard, maar hoe begint u?

Het is geen geheim dat u door succesvol te adverteren in Google Ads meer verkeer naar uw website of webshop trekt. En in veel gevallen zijn dit dan internetgebruikers die al op zoek zijn naar uw product of dienst. Ze hebben dat immers in de zoekbalk ingetypt? Google Ads is dus een krachtig programma om geïnteresseerde prospects naar uw website te brengen en daar een conversie binnen te halen. Toch zijn er nog veel ondernemers die hier huiverig voor zijn. Google Ads is namelijk een programma dat er bekend om staat óf grote successen op te leveren óf juist verliezen te veroorzaken. Hier vindt u daarom enkele tips die u kunt gebruiken om uw Ads avontuur te beginnen.

Google Ads adverteren: welk netwerk kiest u?

U zal mogelijk eerst een keuze willen maken tussen de twee netwerken die Google aanbiedt voor het plaatsen van de advertentie.

  • Display Netwerk: dit netwerk is uitstekend als u een precieze doelgroep wilt bereiken en eventueel remarketing wilt gebruiken. Uw (video)advertentie wordt dan in één van de duizenden Google websites of apps geplaatst.
  • Zoeknetwerk: wilt u potentiële klanten aantrekken die naar uw product of dienst op zoek zijn, dan adverteert u in het zoeknetwerk. Uw advertentie wordt dan getoond als een gebruiker een bepaald zoekwoord intypt waarop u gevonden wilt worden.

Zorg dat uw landingspagina’s in orde zijn

Het is één ding om een goede Google Ads campagne op te zetten, maar als uw landingspagina’s dan niet inspireren, dan heeft u aan het extra verkeer nog niets. Zorg er daarom eerst voor dat de landingspagina’s die u wilt gebruiken overtuigend, duidelijk en kwalitatief zijn. Dat er een call to action op staat, in dit geval mogelijk een knop voor het aanschaffen van een product of dienst, en dat het het product betreft waar de internetgebruiker op gezocht heeft. Een perfecte Google Ads campagne faalt als de landingspagina’s geen resultaten opleveren.

Werk aan uw kwaliteitsscore

Google Ads geeft de advertentieplekken weg door ze te veilen. Het bedrag dat u in heeft gezet is dan belangrijk, maar uw kwaliteitsscore is nog belangrijker. Deze score bouwt u gedeeltelijk op door goede en relevante campagnes op te zetten, maar u kunt er zorg voor dragen dat uw score vanaf het begin al zo hoog mogelijk is. Dat doet u door uw landingspagina’s perfect en relevant te maken, uw advertentie goed in te stellen, door de SEO van uw website in orde te maken en door precieze zoekwoorden te gebruiken die exact weergeven wat u verkoopt. Hoe relevanter uw advertenties, hoe groter de kans dat Google Ads ze uitkiest en hoe hoger uw kwaliteitsscore.

Besteed het uit

Dit is slechts een selectie van feiten die Google Ads zo ingewikkeld maken. En daarom zijn er veel ondernemers die besluiten om dit uit te besteden aan een specialistisch bureau als GMU Online. Zo’n bureau zet perfecte campagnes op, werkt aan uw landingspagina’s en zorgt ervoor dat uw eerste campagnes knallend van start gaan. Zo is uw kans van slagen direct beter en ziet u sneller resultaat.

Geef een reactie